Snurrig

Ligger i sängen med gnagande känslor av att jag inte räcker till. Orken och energin finns inte till mycket annat än att bara andas.

Det här äter mig. Enormt. Vi skall åka ut med båten i morgon, efter att jag har varit på tät uppföljning hos min läkare på Affektiva mottagningen.

Så all inhandling av mat och prylar skulle göras idag och jag kan direkt säga att jag kroknade redan efter första hyllraden i första mataffären. Många var de gånger då jag fick ställa mig hängandes över vagnen och hyperventilera. Fick panik när jag insåg att jag inte såg slutet på listan.

Svetten började tränga fram.

Jag klarade de tre andra affärerna också, men det var inte lätt. Efter vi kom hem var jag som ett utskitet russin. Satte mig bara rakt upp och ned i soffan sjönk ihop som en sten.

Jag har inte mycket kontroll om vad som sker med packning, mat, köksattiralijer … Det brukar jag ha järnkoll på!

Men inte i år, men jag hoppas det blir lika bra för det.

20120725-015650.jpg

Kommentera

