Inlagd

Så är jag inlagd igen. Kom hit i tisdags eftermiddag efter att ha träffat min psykiatriker tidigare den dagen. Han ville inte låta mig vara ute längre.

Väl här konstaterade de att jag är i ”mixed state” dvs blandat skov som är en del av den bipolära diagnosen. Jag förstod aldrig varför jag kände mig så konstig med energin i kroppen och ändå var så deprimerad men när jag förklarade exakt hur konstiga mina symptom var kunde de direkt klä mina känslor med ord -”känns det som att trycka på gaspedalen men inte ha någon växel i?” Ja, ja, ja, precis så! ”Känns det ibland som om det är en torktumlare i huvudet och du kan inte riktigt fokusera på vad du pratar om?” . Så fortsatte de till se ringade in problemet.

Nu har de tokhöjt en av mina mediciner, lagt på lite lugnande och redan i morgon skall jag börja behandling med ECT (elbehandling). Något jag har föreslagit i tio års tid men som de aldrig har tyckt att jag var redo för. Men nu helt plötsligt var jag en perfekt patient för det! Lite rädd är jag då en biverkning är att närminnet försvinner ett tag men återkommer, dock KAN det hända att det blir bestående men det är väldigt ovanligt. Men jag känner att jag har inte så mycket att välja på längre och elbehandling är en säker och beprövad metod så jag tror nog ändå att jag vinner på den i längden.

11 thoughts on “Inlagd

  1. Jag tänker på dig! och mig… för jag känner ju likadant och undrar om jag ska ringa G på måndag. Men jag är nog inte lika illa däran. Men jag har massor med gas men absolut INGEN växel. *hatar det*

    MASSOR med kramar!!!!

  2. Ja va fan skriver man när man vill trösta och stötta någon med sina ord?
    Pyret, ledsen över att läsa att ditt liv är så jobbigt just nu men glad över att du får prova något du tror hjälper.
    Håller nu tummarna för att allt ska gå bra.
    Om jag kunnat hade jag skickat en soligkram från Sydafrika men det har regnat här idag.
    kram /G

Kommentera

