Lilla My

Efter att i två månader ha vaknat upp varje morgon och velat slitsa vristerna och svälja huvudet går jag numera upp i Lilla Mys värld. Jag vaknar helt enkelt upp förbannad och känner för att lustmörda första bästa som tilltalar mig och så fortsätter dagen.

I morse ville jag skicka maken till evigheten med vigselringen insparkad i pannan för att han valde fel väg till Vårdcentralen. Fel väg, alltså, inte min väg, han tog ett eget initiativ. Jävla typ!

Senvintern har varit tyst härinne. Depressivt skov och lithiumförgiftning. Det medförde problem med maten och i munnen smakade det som om jag åt AA batterier till lördagsgodis. Tappade 12 kilo i vikt på mindre än 6 veckor då magen inte fungerade och den är inte frisk ännu så jag går fortfarande ned om än mycket mycket saktare.

Nåja, provsvar idag som visar att de galna hormonerna som fick tokspel och lithiumet har gått tillbaka så allt ser jättebra ut – för att lägga på en ny medicin. Så idag börjar jag med ett nytt preparat som förhoppningsvis är starkare än vad jag är!

11 thoughts on “Lilla My

  1. Åsa: Tack för de orden! De drar jag på smilbanden för :). Klart det blir thé snart! ❤

    Birgitta: Vad fint att du lämnar några ord! Det uppskattar jag! Kram!

    Mia: Finaste. Alltid.

  2. Älskade lilla My!
    Håller tummarna för det nya preparatets positiva verkan! Jag finns för er…efter ork och förmåga. Kram Birigtta

  3. Du är sååå cool – mitt i allt elände kan du skriva så man ändå får dra på smilbanden, rejält! 🙂

    Du är väldigt väldigt saknad!! Jag hoppas vi kan ses snart (så snart du inte vill mördas!) över lite te. Å höras på telefon.

    Du är väldigt väldigt viktig för mig! KRAM!

  4. Maria: Tack och kramar tillbaka!

    Mamma P: Ja, det hade varit trevligare om jag legat på Rivieran och sippat Champagne istället tycker jag! Tack för att du tänkt på mig. Kram!

    Minks: Söta, tack för tankarna och jag kan bara instämma i det du säger. Kram!

  5. Har tänkt på dig ofta!!

    Alla tummar att det kommer att bli ännu ljusare framöver och att nya medikamenter kommer fungera som smort!
    kram//M

  6. Jag har tänkt på dig. Hoppats att du haft för fullt upp med trevliga saker för att blogga. Hoppas verkligen att den nya medicinen får dig att må bättre! Styrkekramar!!!

Kommentera

