Sysselsättning

På morgnarna vid fyratiden när jag vaknat har jag gått upp och röjt i huset. Tvättat, städat, skurat både spisugnen och kaminen, diskat, dammsugit, lagat kvällsamat, osv … Allt jag har kommit på har jag gjort som en liten duracellkanin. Ingen tid har jag velat slösa bort och i mani har jag bara fortsatt och fortsatt utan att hämta andan.

En av dessa saker jag har gjort är att måla om ett gammalt lekskåp vi fick för ett par år sedan av Mia. De hade tröttnat på det och hennes ex hade det när han var liten. Nu hade även vi tappat intresset för det men jag fick idén att blåsa lite liv i det igen.

Sagt och gjort. Klockan fyra en morgon drog jag fram slipmusen och påbörjade arbetet med omvandlingen. Skåpen fullkomligen svalde färg och resultatet blev en shabby chic look med trä som lyser igenom på sina ställen. Dörren fick sig även en kurbitsmålning som jag satt och kämpade med igår eftermiddag.

Jag är stolt och glad över resultatet och känner att skåpet fick en ny chans och hamnade inte på tippen den här gången heller.

Fast allra gladast är flickan som fick det. Myra.

2 thoughts on “Sysselsättning

Kommentera

