Försäkringskassan

Idag ringde Försäkringskassan. Som alltid blir jag på min vakt för det är något skrämmande med dem. Inte för att jag någonsin har haft problem med dem, snarare tvärtom. Men någonstans tror jag väl att snart är det väl min tur att få smaka på den hemska medicin som så många verkar få.

Världens vänligaste och goa kvinna ringer mig och frågar och lyssnar på min historia i lugn och ro. Hon förstår verkligen mina problem (jag är f ö inte sjukskriven just nu utan hon ringde bara för att Erik förra veckan hade haft lite frågor om mig) och ville hjälpa mig på allra bästa sätt. Just nu är jag inget ärende hos dem men vi skall träffas så skall vi se vad hon kan göra för mig och hon sa bl a att jag inte är nollad! Hon sa det upprepade gånger och det tror jag inte på förrän jag får det skriftligt.

Så nästa fredag skall jag och Erik träffa ”Eva” på FK och gå igenom vilka möjligheter som finns för mig i mitt mående och vad de kan hjälpa till med.

Än en gång har jag lyckats få en handläggare som är himlasänd.

 

Tack.

6 thoughts on “Försäkringskassan

  1. Med mitt namnminne kanske det var Lena?! 🙂 den jag träffade hade i alla fall pilotbågade glasögon. DET minns jag!

  2. Eva i Nacka? Superbra!!! Du kommer ha ett BRA möte och hon är MYCKET kunnig på problematiken. PLUS att hon är människa!

Kommentera

