Sjukhus

Nu är det Eriks tur att vara på sjukhus. I söndags kom han hem efter att ha jobbat extra hela dagen och klagade över ont i högra sidan. Han ville vänta till dagen efter och då kontakta en läkare, medan jag tyckte att sjukvårdsupplysningen skulle få avgöra nästa steg.

Det senare visade sig vara ett bra drag. Jag och E åkte till SÖS akut och fick vänta från kvart över åtta på kvällen till två på natten innan en läkare kunde bedöma honom. Ett tag var jag så stressad och mina restless legs nästan tog livet av mig så jag gick till garaget och satt i vår bil i en och en halv timme för att jag inte skulle göra hela väntan till att handla om mig. När jag kom tillbaka kunde jag stötta E igen.

Igår opererades han för blindtarmen och snart skall jag få åka och hämta honom! Det ser jag fram emot. Tycker inte om att sova utan Erik. Förresten tycker jag inte om att vara vaken utan honom heller!

 

2 thoughts on “Sjukhus

Kommentera

