En vanlig kväll

Det river och sliter inom mig. Hela kroppen har förvandlats till en skriande tsunami. Vågor av ilska, ångest och förtvivlan kluckar med taktfasthet fram och tillbaka mellan rot och topp.

Jag vet inte vad jag skall ta mig till. Vandrar fram och tillbaka över de små ytorna i huset och gråter. Benen svirrar och irrar runt likt en iller och jag måste måste måste bara röra på benen precis hela tiden.

Han tittar på mig, försöker få kontakt. Vill veta vad han kan göra. Ingenting fräser jag. Ingenting. För det finns verkligen ingenting han kan göra. Ingen kan göra någonting. Jag måste härda ut.

Orkar jag.

7 thoughts on “En vanlig kväll

Kommentera

