Morgonpigg

Jag öppnar ögonen igen. Är jobbigt pigg och vänder och vrider på mig i sängen. Undrar om jag kan få gå upp nu?

Trycker in flera knappar på mobilen och får svaret 03:31. Suck. Är inte klockan mer? Äh, jag skiter i det och går upp i alla fall. Klär på mig och tassar ned för trappan.

Röjer i köket, diskar och dammsuger lite. Tar fram pyssel till att göra smällkarameller och läser viktiga papper.

Är otålig, vill att tiden skall gå fortare. Klockan sex går jag upp till Erik med en frukostbricka, för då tycker jag att han skall gå upp. Tömmer en tvättmaskin, hänger den och slänger in en ny.

Det här är inte jag. Jag är den som sover så länge jag bara kan och får. Men det är väl aldrig för sent att lära en gammal hund att sitta?!

Categories:Jag

3 thoughts on “Morgonpigg

  1. 🙂 Hmm känner igen mig…
    Kan säga att jag vaknar tidigare och tidigare. Det é lite jobbigt att vara både morgon- och kvällsmänniska, jag är typ trött mellan 14-19… funkar ju så där när man jobbar.

Kommentera

