Trosskydd

Jag är inte direkt en sparsam person. Vid tillfällen kan jag göra av med alldeles för mycket pengar mot vad min ekonomi egentligen tillåter. Så snål är ett epitet som inte direkt passar in på mig.

Men tydligen fick jag för mig att vara snål på sjukhuset. När jag en dag hade tvättat min smutsiga byk insåg jag att jag glömt kvar trosskydd i ett par trosor.

Det var inte svårt att upptäcka eftersom det verkligen verkligen tog emot vätska utan att läcka. Skyddet var ca två centimeter tjockt och dallrade som den finaste aladåb. Eller så var helt enkelt centrifugen på maskinen urkass.

3 thoughts on “Trosskydd

  1. Pappersnäsdukar har följt med i maskinen o det är inte kul. Bara smulor som sitter på varenda plagg. Så var glad att det bara var ett trosskydd som inte smulades sönder.

  2. Ha ha ha. Har jag tyvärr gjort många gånger. Mina smulas sönder till ett fint vitt ludd som täcker varenda kvadratmillimeter av mina svarta plagg och får mig att svära värre än vanligt! Hjälper knappt att tvätta om… Ludd, ludd, ludd 😦

Kommentera

