Cherry on Top Award

Jag har fått en award! Motiveringen löd så här:

”litenpyret
En väldigt naken, utlämnande och ärlig blogg som jag läser dagligen. Litenpyret skriver öppet och ärligt om allt från mat och bakning (som hon för övrigt knäcker hårt på) till sjudom och depressioner.
Hon är lätt att tycka om, och jag önskar ibland att jag var sådär rakt igenom öppen och ärlig.”

Vem hon är behåller jag för mig själv men jag läser hennes blogg varje gång ett nytt inlägg trillar in. Jag läser den med stor förtjusning! Hon skriver väldigt målande och fängslande.

När man fått den här awarden skall man lägga upp ett favoritfoto och sedan skriva om tre saker som ligger en nära om hjärtat för att sedan skicka vidare till tre bloggare.

När jag tittade igenom lite foton så fann jag det här. Det är jag och min väninna Maria i London 1991 (tror jag). Vi blev inbjudna på en privat fest av en amerikanare vi lärde känna i Hyde Park. Amerikanaren var själv i Europa och tågluffade och vi hängde med honom i några dagar. Det här fotot utstrålar glädje, lycka, ungdom, skönhet och bekymmerslöshet (även om livet verkligen inte var så just då). Amerikanaren hette Jeff och är den som tog bilden.

Tre saker som ligger mig lite extra varm om hjärtat …

Mat & Bak:

Jag har inte fått med mig någon matkultur hemifrån. Min mamma avskydde att laga mat och baka låg inte heller för henne. Många gånger var det ganska tomt i kylen och idag är fullproppade skåp och kyl/ frys för mig lyx och överflöd. Det är den bästa känslan jag vet när jag kan välja och vraka middagsmat.

Baka har alltid varit roligt och intresset har stegrat sig från år till år och jag provar nya roliga saker hela tiden. Att jag dessutom utbildar mig till chocolatier/ konditor/ bagare är underbart! Att få skapa med händerna och göra tårtdesign bl a är fantastiskt.
Reiki/ andlighet:

Jag har alltid haft en speciell dragning och koppling till det andliga på mitt eget vis. Men det är först i vuxen ålder som jag började ta mitt intresse på allvar och fördjupade mig del min egen intuition och medialitet samt att utbilda mig till Reikimaster.

Började med att gå en helgkurs i Medial Utveckling för att sedan gå i en grupp som träffades en gång i månaden. Jag har som sagt gått kurser i Reiki, steg 1, steg 2, Reikimaster och nu senast en vidareutbilning inom KarunaReiki®.

Att hålla på med det andliga ger mig ett inre lugn som jag känner mig tillfreds med. Dock biter det tyvärr inte på mina depressioner …

Böcker:

Jag älskar att läsa. Tycker om att försvinna in i min egen värld och fantisera ihop platser och människor jag läser om. En riktigt bra bok går inte att lägga åt sidan. Att sälja en bok finns inte på kartan för mig. De är mina små bebisar och visar på olika faser i mitt liv.

Min mamma läste också mycket och det tror jag att jag har med mig hemifrån!

Skicka vidare awarden till tre bloggare … Jag väljer att ta tre ”proffsbloggare” som jag inte meddelar att de fått en award …

Pain de Martin

En blogg om brödbakning och då med fokus på surdegar. Allt ser gott ut och många bra tips!

Mia Öhrn

Fantastisk blogg med mycket godsaker och vackra bilder. Mia ger även ut böcker som jag har glädjen att ha.

Söta Saker

Ännu en härlig blogg med mycket kakor och gotter. Även här väldigt fina bilder.

4 thoughts on “Cherry on Top Award

  1. Du och Jag. London. Vilken resa! Vi var inga lyckliga människor då heller, men jag ändå fina minnen från den resan. Kram

  2. Grattis till utmärkelsen jättekul!! Och jag håller med den som skrev. Läser några bloggar varje dag ingen är så bra som din förutom Michelles (yngsta dottern 16 år) men hon skriver ju om helt andra saker!!!Kram

Kommentera

