Vardagsliv

Igår hade katterna rekord i äckel … Jag var borta nästan hela dagen i möten med diverse doktorer så jag var inte riktigt närvarande.

På kvällen tycker jag att det stinker lite väl mycket i vardagsrummet. Tänker att det är doften från deras kattlåda (med lock). Ber Otto tömma lådan vilket han med lite mutter gör. Dock så glömmer han att knäppa tillbaka locket med svängdörren och katterna kissar därmed en flod på golvet istället.

Torka, skura.

Kan inte med stanken i vardagsrummet längre och tittar runt. Noga. Finner en kladdig baja på ett överkast. Yummy!

Erik kommer hem och jag berättar om dagens olyckor. Han tycker dock som jag. Det stinker fortfarande! Han tar en vända under trappan och hittar en jättehög i hörnet och sedan en kladdig, rinnig sak på ett dockhus jag skall sälja. Dubbelyummy.

Torka, skura.

I morse väcker Erik mig med glädjande besked. Katterna har kackat ned stora mattan vi har under bordet i köket och den går inte att rädda. Den bajjan är dock gammal och förmodligen från igår …

Torka, skura, släng.

4 thoughts on “Vardagsliv

Kommentera

