Naken

Jag har redan berättat så mycket om hur jag mår så jag kan lika gärna fortsätta.  Var hos en psykiatriker som jag fått rekommenderad idag. En underbar farbror med värme och empati men som ändå kan sitt jobb, _det_ är inte vanligt att hitta.

När jag kommer in har han redan läst in min journal och vet bakgrund, han sätter sig inte med andra ord och läser när jag kommer in som många läkare gör. Så när jag sätter mig har han redan vissa svar att ge mig och är förbluffande duktig på sitt område! Jag kan inte bli annat än imponerad. Mediciner jag tidigare provat och som inte fungerat kan han förklara varför det är så. Han kan även berätta historien bakom den medicinen jag äter nu och vilka substanser som verkar i den.

Han anser mig djupt deprimerad, på gränsen till inläggning. Ökar på min dos av medicinen och om inte det fungerar kan det bli tal om ECT. ECT var något jag bad om för över tio år sedan men då sa de att min depression bara var något tillfälligt och att ECT inte behövdes. Tio år senare står jag här. Med 78 depressionsvoltor bakom mig och undrar vad fan som hände. Varför blev aldrig jag tagen på allvar?

Nåja, jag är bortom tacksam för rekommendationen av denna psykiatriker och har faktiskt ett hopp. Hopp om att jag någongång faktiskt skall få kunna må bra. Han lovade det och jag tror honom.

6 thoughts on “Naken

  1. Jag önskar att jag hittar en lika go gubbe, en som inte tittar på klockan efter 14 minuter…..och säger tyvärr……och därifrån går man lika vilsen som innan, men med en känsla av att man upptar någons dyrbara tid…..kram

  2. Nere på botten kan du sparka ifrån och komma upp över ytan igen! Jag håller tummarna hårt för dig – med en vettig läkare som tar dig på allvar finns det stort hopp! KRAM! //P (hemifrån)

  3. Åhhhh vad härligt att höra!!! Att det finns såna läkare? Tänk om det kunde bli fler och inte bara en 15 min träff och en klapp på axeln ”det löser sig det här”!! Du har hoppas jag kommit in på rätt väg och även med sakta steg, kommit en liten bit på väg!! Det finns inga problem bara möjligheter!!
    Många kramar Titti

Kommentera

