Doktor 3

Besök hos Vårdcentralen och doktor 1 resulterade i blodtryckssänkande medicin, blodtryckstest (160/115), EKG (ua), urinprov och femtielva rör blod igen. Kroppen skall få sig en ordentlig undersökning vilket känns bra. Återbesök där om två veckor. Fick även en tid hos psykiatrikern, som jag blivit rekommenderad redan i morgon, då de kände att det var akut. Skönt säger jag!

Var sedan hos nästa läkare, Doktor 2 som var lika orolig han, men blev lättad när jag berättade om tiden hos psykiatrikern, Doktor 3. Hos 2:an fick jag två veckors sjukskrivning till och en remiss till Carema Hjärnhälsan. Doktor 2 har även skickat remiss till ett annat ställe som jag håller på att förlika mig med.

Det ÄR mycket nu. Mest är jag så rädd för min ersättning. Jag är ju nollad hos FK pga att jag tidigare hade sjukersättning så just nu är det sjukpengar från CSN jag får (vilket är mitt eget lån med andra ord). Men bestämmer sig CSN för att detta är bajs, ja då står jag helt utan pengar. Dit vågar sig mina tankar inte gå.

One thought on “Doktor 3

Kommentera

