Ångest

Jag har så ont i bröstet. Dels för att jag har högt blodtryck och dels för att jag har en enorm ångest som äter upp mig inifrån. Den river och sliter. Hjärtat pumpar (bosktavligt!) i 190 och jag har gråten i halsen.

Jag vet inte hur länge till jag kommer orka ha det så här. Det påverkar min familj, min framtid och det ger mig ju inte direkt mindre att tänka på.

Idag har jag handlat. Mat. Det måste finnas i huset och jag kan inte låta E, som har häcken full på jobbet, ta precis allt. Det tog så mycket på krafterna att jag kom hem och slog mig ned i soffan. Här har jag nu suttit i fem timmar. Orkar ingenting.

 _Ingenting_.

Kroppen svarar inte på mina signaler och inte heller tvärtom. Vi lirar helt enkelt inte just nu. Knät, som bara visade positiva resultat på senaste röntgen har fyllts med vatten och gör ont som aldrig förr.

I morgon blir det besök hos läkare 1 och läkare 2 med en förhoppning om remiss till läkare 3, psykiater och kbt-terapeut samt ännu en till ett annat ställe.

Vet bara inte varifrån jag skall få kraft att ta mig dit?

4 thoughts on “Ångest

  1. De största varmaste kramarna till dig.

    Jag mådde verkligen inte bra för ca 1 månad sen, och ändå var jag bara o nosade ångest och utmattning. Jag kan ana hur det känns, och det räcker för att jag får ont i hjärtat och lider sååå med dig!!!

    Önskar jag kunde ta lite av den ork som kommit åter till mig och skicka över den till dig så morgondagen såg lite bättre ut!!!

    KRAM!!!

Kommentera

