Myrorna

Som tröst för en inställd resa plockade jag med mig Alex och åkte till Myrornas stora butik i Hjorthagen. Tre våningar av godis!

Entréplan med köksprylar, tyger, elektronik, böcker, skivor …

Övre plan fyllt med kläder, leksaker och skor

Källarplan med möbler

Vi var där och skrotade runt i flera timmar. Jag var lycklig bland alla saker. Att göra begagnatfynd är fantastiskt! Till Saga hittade jag en vit, kort, insvängd dunjacka med huva från Dobber för 105 kronor. Jag själv fick en gammaldags kaffekvarn 75:-, en kryddkorg 25:-, hålslev 10:-, 20 nystan med rivet tyg 25:- och en neonrosa halsduk till Saga för 20:-.

Jag jagar efter 50-talsklänningar som är kul att ha på fest. Gillar stilen och några skor i samma stil provades också. Tyvärr fanns inget jag kunde ha.

Efter det åkte vi till Sickla och åt på Texas Burger. Första gången för mig och dit kommer jag åka tillbaka. Hamburgaren var gudomlig och innehöll både blue cheese och bacon och pommes fritesen var out of this world.

Nu blir det lördagsgodis och mys med the Family!

One thought on “Myrorna

Kommentera

