Slakt

Fick ett ruskigt samtal sent igår. Min studievägledare ville träffa mig genast och bestämde möte med mig kl. 12 idag. Panik. Natten var inte den bästa kan jag meddela.

Redo för slakt stod jag i CAS lokaler sharp och kände det som om hela världen försvann under mina fötter. Känslan av overklighet var påtaglig och när K kom och hämtade mig fattade jag knappt att det var hon. Tystnaden på väg till hennes kontor var så intensiv att jag nästan kunde ta på den.

På morgonen innan hade jag stått framför spegeln och rabblat upp alla vidriga saker jag varit med om i livet och som förmodligen varit etthundra gånger värre än ett möte med plugget. En förberedelse för chocken som väntade.

De ville inte såga mig vid fotknölarna. De ville hjälpa mig och la fram plan B för mig. Jag var så lättad att jag började gråta. Förmodligen har jag en framtid ändå.

2 thoughts on “Slakt

  1. Åsa:

    Plan B innebär att om det inte fungerar med bageriet fram över (knät osv) så kan jag gå distanskurser så länge och även plugga projekt vilket lät väldigt kul.

  2. Härligt med bra människor!!! Vad innebär plan B?

    Så klart det finns en framtid för dig fina, goa Heidi!!!!!!! KRAM!

Kommentera

