Skön lista …

Fått nya tabletter jag skall äta varje dag. Biverkningarna är härliga. Jag har ju typ de flesta i normaltillstånd (utom problem med sädesuttömningen och aptiten då …) så hur blir det då gånger 2? Dessutom skall jag börja äta en annan tablett i morgon också. Den har minst lika diger lista …

Mycket vanliga:

Huvudvärk

Sömnproblem

Rastlöshet och nervositet

Magsmärta och magkramper

Illamående och kväljningar

Smärta i muskler och leder

Orkeslöshet

Vanliga:

Törst

Yrsel

Frossa

Ökad svettning och ökat tårflöde (lakrimation)

Bröstsmärta

Hudutslag

Aptitlöshet

Fördröjd sädesuttömning och minskad potens

Känsla av ökad energi

Nedstämdhet och irritabilitet

Sällsynta:

Leverpåverkan

Depression

Självmordstankar

Självmordsförsök

Mycket sällsynta:

Minskat antal blodplättar, vilket lättare kan orsaka blåmärken.

6 thoughts on “Skön lista …

  1. På min nya medicin stod det som vanlig – leverpåverkan…. Vanlig!!!!! Sen som mindre vanlig… Men inte ovanlig…. Leverpåverkan med dödlig utgång. Känns ju sisådär va?!

  2. Malin:

    Tyvärr något jag måste äta just nu. Listan får jag ta som skrämselpropaganda och hålla tummarna för att jag inte får en endaste av biverkningarna!

Kommentera

