Samtal igen

En tuff intervju och samtal på över två timmar tog på mig. Att skatta livet ur olika synvinklar i siffror är inte lätt. Gick minnenas knöggliga allé för genast vilja vara i framtiden, i drömmarna. Dunkla och diffusa minnen vill helst stanna kvar i sörjan där bak.

Nu är det gjort. Domen på den kommer förmodligen nästa vecka. I morgon väntar andra typer av tester. Mest fysiska.

Borstar bort smutsen, torkar tåren och smetar på lite läppstift. Ler och vandrar vidare mot nästa utmaning.

4 thoughts on “Samtal igen

  1. Att gå tillbaka i minnenas allé bakåt är det bästa man kan göra för att fortsätta framåt och bli starkare. Tyvärr kan processen hålla på länge men jag lovar att det blir en positiv upplevelse när man känner att det vänder. Kram Titti

  2. M:
    Ja, att läsa de där breven kanske kan vara en bra idé! Jag behöver nog lite mer bakgrund till mig själv …

    Minks:
    Jag vill hoppa på hela skiten. Bara radera. Börja om och vara glad.

  3. Låter tufft, men utvecklande också kanske…?
    Ibland kan det vara bra att gå längs memory-lane, för att inte hamn i samma skit igen.
    Kram

Kommentera

