Katt

Inte trodde jag att jag skulle skaffa katt igen. För många år sedan hade jag en underbar kisse som hette Stinky. Han trivdes dock inte med mig och flyttade hem till Anneli istället. Där fick han det grymt bra!

Barnen har småtjatat lite om katt. Jag har konsekvent sagt nej. Hittat på alla möjliga ursäkter för att inte skaffa någon.

Men plötsligt hände det. Jag kände ett sådant sug efter katt att det inte fanns någon annan utväg än att se till att vi fick hem en. En säger jag för det var vad vi sa först, men vid närmare eftertanke bestämde vi oss för två. Sällskap av varandra tänkte vi.

Det bästa var att Erik sa ja, rakt av utan att ens undra.

2 thoughts on “Katt

  1. Erik och Tomas är inte helt olika….. 🙂 BÄST helt enkelt! När ska vi ses hela gänget tro?

    NJUT nu av katterna. Visst är det balsam för själen?!

    JÄTTEkram!

Kommentera

