Mat

Att jag gillar att äta och laga mat har väl inte undgått någon. Tyvärr har jag och maten ett ganska osunt förhållande och jag går lätt överstyr. Ni som hängt med ett tag vet ju att jag har några elaka beroenden som hänger över mig. Maten är ett av dem.

Mina egna maränger

Idag har jag gnuggat händerna och dreglat över alla de saker jag tänker tillreda till kvällen. Oxfilé, hemgjort kryddsmör i olika smaker, rostade grönsaker och halvpotatis som Myra säger (potatishalvor med skal, havssalt och färsk timjan, rostade i ugn), en hemgjord rödvinssås … till efterrätt tänkte jag svänga ihop ett par olika äppelpajer (med frukt som barnen plockade i trädgården igår) med knäckiga täcken. Men vad skall jag hitta på till fredagsmys? Maränger, glass och kondenserad mjölk kokt till kolasås? Hemgjorda maränger då, de är allra godast!

Undrar om jag kommer bli mätt.

6 thoughts on “Mat

  1. Tania: Men du lagar i alla fall grymt god mat till dig själv!!! Och du får gärna flytta in här. Det skulle jag gilla 🙂

    Minks: Allt förutom köttet då kan jag tänka 😉

  2. Grymt! Jag blir hungrig!!!
    Tänkte också slänga ihop en äppelpaj… det vill säga om jag inte svimmar när jag kommer hem, som de övriga dagarna denna vecka. È soppslut efter en arbetsdag, benen é som spagge.

Kommentera

