Tandläkaren

Kom just hem från tandläkaren. Jag hade förhoppningar på att min bråkiga visdomstand skulle vara ett minne blott. Tji fick jag. Den ligger för inbäddad i tandköttet än så länge och är infekterad så jag måste vackert vänta med att ta bort den tills den tittar upp mer. Men då och andra sidan kanske den har bestämt sig för att sluta mucka.

De fick lov att göra röntgen av hela käken i en sådan där snurrmaskin. Specialdyrt förstås. Så att skölja tandfickan och fotografera lite landade på 1000 pix.

Känns i hela plånboken att tandvård inte ligger under högkostnadsskyddet. Fast jag skall väl vara glad. Jag hade fått ett nytt tandvårdsbidrag för perioden på 150 kronor. Alltid något.

One thought on “Tandläkaren

  1. Jäklars. Jobbigt och dyrt utan det resultat du önskade – dålig kombo!!!

    Jag påminns om att jag måste ringa tandläkaren…. har ju en provisorisk fyllning över en tand som ska rotfyllas. Lär ju bli hyfsat dyrt…. och ta tid… usch.

Kommentera

