Noll energi.

För att komma upp ur sängen lockar jag mig själv med ett bad. Ligger där i ett par timmar tills jag masar mig ur därifrån. Maken messar att lilla M behöver gymnastikkläder, orkar frugan köpa?

Jag måste orka. Klär på mig slarvigt. I kläder jag egentligen inte tycker om. Borstar ur håret och sätter inte upp det. Trots att jag ser ut som ett troll. Sminket är slut och jag har inte köpt nytt. Varför skulle jag göra det? Använder det ju knappt längre. Synar min spegelbild och blir ledsen. Tänk vad lätt det är att förstöra sig själv.

Det är tur att jag numera har körkort. Bara parkera utanför affären, springa in, rycka det jag vill ha och gasa hem igen. Det är ungefär det som händer idag.

Jag är inne på Intersport men kan för mitt liv inte hitta något lilla M kan sätta på sig. Alla kläder ser fruktansvärt avancerade ut med specialtyger och grälla färger. Jag skulle bara vilja ha ett par vanliga mjukisbyxor, en t-shirt och kanske en huvtröja?  Men jag ser inga. När jag med snabba steg är på väg ut ur butiken möter jag en expedit, han har ställt in siktet på mig. Jag vill inte ha hjälp, jag vill inte prata, jag vill ingenting. Så jag tittar honom rakt i ögonen, säger hej och dundrar förbi honom. Glöm det. Mig tar du inte!

Kastar mig in på Sabis. Plockar på mig lite mjöl. Springer ut. In på Rusta. Ser någon jag inte vill se och springer igenom den affären också, med ett paket pastellfärgade Bic rakhyvlar för kvinnor.

Sedan speeda hem. Till tryggheten.

Categories:Jag

4 thoughts on “Noll energi.

  1. När som är du välkommen hit. Jag vet inte om jag vågar DRA dig hit – det kanske får motsatt effekt…? Ibland är det ju bra att ”måsta” iväg men jag vet samtidigt precis hur det känns med den där förlamande tröttheten!!!!

    Här kan du oavsett få vara precis som du vill. Vill du ha en kopp te eller ligga på min säng – det är ok vilket som! Så du vet!!!

    Jättekramar!!!!

  2. Skönt att du kom så långt och klarade av det du gjorde!! Den sociala biten kommer tillbaka.
    Det viktigaste först
    Ta det lugnt
    Gör det enkelt
    En sak i taget
    Lev och låt leva
    Det är dom 5 deviserna som är lätta att följa
    Det finns inga problem bara möjligheter, har en kär vän lärt mig som jag tänker på ofta!
    Hör gärna av dig
    Kramar Titti

Kommentera

