Röst

Idag har jag röstat. Ett val jag kommit fram till sedan förra gången jag gjorde det. Men faktiskt är jag så mesig att jag inte berättar på vad min röst lades.

Jag orkar inte. Orkar inte försvara varför jag tycker och tänker som jag gör. Orkar inte ropa högst och vinna flest poäng bara för att jag tycker att just jag har gjort rätt. Sanningen är att jag förmodligen skulle bli överkörd på en millisekund med argument emot det jag gjort.

Därför skiter jag i att säga något. Men jag tycker egentligen jättemycket. Och så har jag röstat på ett parti som jag inte vill skall vinna. Låter det klokt? Nej, jag sa ju det. Jag orkar inte argumentera varför … Men rösta, det ville jag verkligen!

Categories:Jag

2 thoughts on “Röst

  1. Det behöver du ju inte göra heller – arguentera för din röst. DU väljer vad DU tror på. Det blir alltid rätt då! Att rösta tycker jag också är viktigt och att man väljer det som känns rätt just för sig själv.

    Jag har ju – som du vet *S* – outat rätt rejält vad jag tycker. Det är en medveten träning för mig. För att JAG behöver våga sticka ut ibland. Ibland provocerar jag medvetet lite extra också och får ångest av det. Det är det jag behöver komma åt 🙂

    STOR kram!
    /ÅSA som också röstade på ett parti jag inte ville skulle vinna 🙂

  2. Konfliktfeg som jag är, och usel på att argumentera, eftersom jag inte vill bli osams med någon, tycker jag inte alls om att prata politik.

    Men rösta gör jag också, det känns självklart!

Kommentera

