Paoloinspirerad middag

Jag försöker köpa så lite ”färdig” mat som möjligt. Det mår jag och familjen bäst av. Vi är absolut inga fanatiker som ni kunnat se i mitt inlägg med coca colaglasen … Men huvuddelen av maten vi äter är bra.

Idag inspirerade Paolo Robertos bok ”Italiensk Fastfood” mig och vi åt pasta med torsk, musslor, räkor, krossade tomater, färsk vitlök, färsk basilika, havssalt och svartpeppar. En ljuvlig blandning som hela familjen jublade av. Finns det något härligare än när barnen uppskattar maten? Alltför ofta hör jag nämnligen ordet äckligt.

Categories:Mat

Kommentera

