Böcker

Jag sover inte på nätterna. Ligger och vrider och vänder på mig i timmar och benen spritter hela tiden. Vill bara sova – men det går inte! Spelar ingen roll att jag inte sovit nätterna innan, kroppen är ändå uppe i varv.

I natt tittade jag på klockan sista gången vid halv sex, efter det somnade jag ett par timmar. Och drömde. Inatt var jag tillsammans med Anders Bagge (för att jag såg honom i Fältöversten i fredags kanske?) och gifte mig senare med en kvinna, fast hon trodde jag var man, ända till vi kom i säng … Då avslöjade jag mig. Vad säger det här om mig kan jag undra.

Tog mig in till stan och handlade böcker så jag har något att fördriva nätterna med framöver. Närmare bestämt till Drottninggatans Bok & Bild, en väninnas bokhandel som det var länge sedan jag besökte. Jag köpte åtta stycken böcker, fyra stycken till mig själv som jag är väldigt nöjd med:

 Italiensk Fastfood – Paolo Roberto

 Möten med änglar – Inger Waern

 Is och vatten, vatten och is – Maj-Gull Axelsson (en favorit)

 Galen i garn – Susanna Zacke & Sania Hedengren

2 thoughts on “Böcker

  1. Mina varmaste sympatier – jag vet alltför väl hur det är att ligga och vrida sig med en önskan om att kunna sova utan att önskan hjälper det minsta. Du gav mig några filer, har du testat dem själv nu? Stor kram!

Kommentera

