Föda fram inlägg

Är så trött så trött idag. I två nätter har jag legat och glanat i taket på mig själv. Alltså, jag har speglar i taket ovanför min säng. Det ser rätt korvigt ut sådär på natten när det knappt finns något ljus i rummet (föutom den där skitgatlampan som står preciiis utanför vårt sovrumsfönster). I fantasin blir det andra former och roligare saker där än vad som finns på riktigt.

Det som ligger där är en speedad, storögd, trebarnsmorsa med jävligt lite glamour. Bredvid ligger en kille (läs hennes man) med armen över huvudet och han somnade ungefär en millisekund efter att han la huvudet på kudden (alltså, jag har aldrig varit ihop med en man/ gubbe med sömnproblem, finns de?).

I huvudet går jag igenom ungefär 25 stycken olika blogginlägg jag skall skriva. Exakta formuleringar och kan till och med ligga och småskratta lite i mjugg. Inläggen jag skriver i mina tankar är vansinnigt roliga, utlämnande och bitska. Kör över och klär av mig naken (själen då) hela tiden. Men sanningen är den att jag är en liten fegis. Alla de där fantastiska orden kommer aldrig fram här för när morgonen kommer drar den grå råttan det längsta strået.

Det här inlägget är allt ni fick.

Kommentera

