Tankar

Vi kommer alla från olika familjer med uppväxter som skiljer oss åt. Vissa av oss blir starka, trygga och rakryggade individer. Sedan finns det de som blir som mig.

Bekräftelsebög. Eller vad heter det om jag nu är tjej. Bekräftelselebbo?

Om någon ogillar mig gör jag rätt mycket för att den personen skall ändra sin åsikt. Klarar inte av tanken på att någon inte tycker om. Ibland går jag enligt mig själv lite väl långt, att jag skadar den jag är. Men för mig. med min bakgrund är det ett sätt att överleva. Att smidigt åla sig fram på ett så friktionfritt sätt som möjligt i tillvaron. Inte reta upp, inte förarga, inte ligga någon till last och då särskilt inte samhället (som fått ställa upp bra mycket …).

Det flesta sakerna jag gör är varken genomtänkta eller smarta. Jag lever ju bara, g år efter magkänsla och försöker göra mitt allra bästa. Vill aldrig någon något illa och ser faktiskt för det mesta bara gott i alla människor.

Men ibland ramlar jag och slår mig. Jag suddar gränser och sårar andra.

– Vill bara säga att det inte är med flit. Förlåt. Jag tänkte inte klart tanken.

Categories:Jag

12 thoughts on “Tankar

  1. Minks: Nja, jag kan nog nämna flera som inte är så. Men det är otroligt befriande att höra att jag inte är ensam, även om jag inte önskar andra samma känslor.

  2. Jag säger som flera av de andra, är vi inte alla så? Det är bland det allra allra värsta jag kan tänka mig att någon skulle tycka illa om mig!! Det kan förstöra en hel dag om jag gör något o sen tänker SHIT var det där bra? Kunde det misstolkas? Hatar hon/han mig nu?

    Jag jobbar på att inte ta allt så hårt, att inte fastna i det där. Men HUA vad svårt det är!

    Självkänslan ålar omkring i samma nivå som dammråttorna här…..
    Joråsatte.

  3. Alexander tjatar på mig varje dag att bli politiker 🙂 Jag är mest RÄDD att ”de andra” vinner så jag tar varje chans nu de här sista dagarna 😉

  4. Åsa:
    Jag tycker du är väldigt modig som skriver det åsikterna på FB. Så långt har INTE jag kommit. Det tar verkligen emot. Även fast jag är väldigt klar över vad jag tycker.

  5. Been there… men börjar gå ifrån det. Som chef måste jag det. Och när jag väl börjat acceptera det gör jag det även i vardagen. Sista dagarna har jag ägnat mig åt att skriva mina åsikter på FB och det är nytt. För jag vet ju att inte alls alla håller med mig – fast de borde ;))))

  6. Titti: Den enda som jag egentligen vill ha bekräftelse av lever inte längre. Ingen mening med att hålla på … Men jag HAR blivit mkt bättre än förr!

  7. Var själv en som ville ha bekräftese på allt. För 3 1/2 år sen började jag mitt nya liv och jag behöver ingen bekräftelse p det jag gör, säger mm. Jag är bra som jag är och dom som tycker om gör det av en anledning. Dom som inte gör det behöver jag inte.
    Puss & Kram
    Titti

  8. men är vi inte alla sådana? Det har jag iaf trott eftesrsom jag är likadan jag. Slår knut på mig själv för att vara till lags men glömmer bort att faktiskt ibland stå för den jag är. Har blivit bättre och stångar mig nu blodig för att folk ska tycka om MIG för DEN JAG ÄR inte för den jag försökte vara…

    puss Pyret. Jag tycker du är fin, precis så som du är!

  9. Känner så väl igen mig, är också en bekräftelsetorsk – och det är drygt som fan. Tänk om vissa personer bara visste hur mycket jag eg anstränger mig. Man tappar bort sig själv, och främst av allt – låter andra trampa på en. Kram till dig! ❤

    • Tack Ullis för att du berättar att du också är det. För inte fan är det lätt alla gånger att göra sådant våld på sig själv, bara för att passa in. Som du säger, tänk om vissa bara hade en aning om hur mkt jag anstränger mig …

Kommentera

