Nervöst!

Idag har Aftonbladet varit här. En väninna till mig arbetar som inredningsstylist på tidningen. Hon hörde av sig till mig för ett par veckor sedan och undrade om jag kunde tänka mig att ställa upp i en artikel om att baka surdegsbröd hemma.

Funderade inte särskilt länge och tackade ja!

I helgen har jag bakat tre olika sortes surdegsbröd som jag hittat på själv. Recepten alltså … Det blev ett grahamsbröd (med vetesur), en formfranska med pumpakärnor (med vetesur) och ett grovt rågbröd med linfrö (med rågsur). Kan säga att frysen är lite fylld nu med bröd.

Väninnan har varit stylist och kan make up och hår. Tack och lov … Så jag fick se lite anständig ut också!

Det kommer bli bilder på bröden i olika skepnader och på mig med stor brödkorg och när jag degar. Matskribenten intervjuade mig och antecknade allt noga … Hu. Hoppas jag inte blir allt för felciterad bara!

Artikeln kommer landa i bilagan Hemma om några lördagar.

ps. Klicka på bannern och ni kommer direkt till Helenas inredningsblogg på Aftonbladet!

3 thoughts on “Nervöst!

  1. Ser fram mot att få läsa artikeln!!!
    Tyvärrär jag inte mycket för att baka bröd nu förtiden. Bakade allt matbröd när alla barnen bodde hemma
    Kram

  2. men underbara underbara Pyret. Tänk mitt i allt vardags- och livsfix hinner och vill du se till att vi andra kan läsa och inspireras. Du är väl en söto du. 🙂

    Det kommer säkert att bli en fantastisk artikel med fantastiska bröd och fantastiska du!

    Ser fram emot att läsa, du får påminna bara så man kan köpa bilagan. kram!!

Kommentera

