Klimakteriet

För någon vecka sedan satt jag och pratade med en väninna om klimakteriet. Hon ville genast komma dit och ha det överstökat på en vecka, medan jag, inte alls har lust att hamna där. Jag får ju inte direkt välja, men jag kan säga att jag längtar inte direkt.

Jag är övertygad om att jag kommer få de värstaste värstaste svallningarna och humörsvängningarna av alla (för så är jag ju normalt) så vem vill ha en icke fertil häxa med total avsaknad av gränser hemma?

Men jag vet att jag lurar mig själv (fett, som Saga skulle säga). Tror att jag kommer att kunna producera kottar på löpande band i flera år till. Inte för att jag vill (i alla fall inte mer än att öva) …

Nu är det så här att jag sedan 6 år tillbaka är lyckligt (tycker jag) lottad som har hormonspiral och därmed har jag blivit av med mensen och allt jag tycker är riktigt meckigt runt det.

Så med andra ord kanske jag inte märker när jag sakta men säkert hamnar i övergångsåldern …

2 thoughts on “Klimakteriet

  1. Kan väl säga att det är på både gott o ont. Svettningar humörsvängningar, blä, blä. Jag kom i klimakteriet mitt i mitt beroende så det blev dubbelt av allt. Men nu är båda avklarat och jag mår så bra och är så lycklig.

Kommentera

