Klimakteriet, fortsättning …

Kan inte låta bli att halka in på ämnet igen (tydligen är det här något STORT som gnager inom mig).

Men, det brukar ju vara så att dotter följer mamma när det gäller övergångsåldern. Att vi hamnar där vid samma åldrar. Dock är det ju såhär. Min mamma dog 1987 när hon precis fyllt 40 år. Jag antar att ni är smarta nog att inse att jag inte var gammal nog att ha klimakteriet på hjärnan (snarare killar och en och annan gubbe) och fundera om hon hamnat där eller inte. I och för sig tror magkänslan att det är ett stort nej.

Jaha, så hur skall jag göra för att få reda på det tänker jag. Hur ser det ut i släkten? Mormor? Nja, hon lever inte heller längre. Moster … Eh … jag har redan plågat henne med andra intima frågor om mamma och jag vet inte om hon orkar med mina tillsynes meninglösa frågor längre.

Hallå liksom. Din mamma lever inte, sakna henne, fråga om hur hon var. Nej då, lilla Pyret skall veta om hon fortfarande hade mens …

Vuxet Pyret. Vuxet.

Kommentera

