Tomt

Här ekar det mellan inäggen och inte mycket blir skrivet. Inte heller hinner jag läsa andra bloggar som jag skulle vilja. Tänk vad jag hade tid förr!

Nu rinner dagarna iväg på bageriet och kvällarna går åt till familjen, matlagning och liiite Facebook. Det är där alla uppdateringar om livet hamnar. Går fortare än här.

Idag kommer en av mina äldsta och bästa vänner och hälsar på. Maria. Vi lärde känna varandra i gymnasiet, ett galet omaka par (på ytan bara dock)! Hon, svartklädd, svartsminkad, svart basker och som en klasskompis sa då: ”man väntar bara att hon skall ha en råtta på axeln också” (obs! inte elakt menat!). Jag, en pimpinett tjej med höga klackar och kort kavaj med snyggbyxor första dagen. Blonerat hår och en perfekt lagt make-up. Jag såg väl ut som om jag skulle gå och arbeta på mitt kontor typ …

Nåja! Vänskapen har hållt i sig och idag, ungefär 22 år senare är vi fortfarande vänner. Dock ses vi alldeles för sällan då hon för en massa år sedan gav sig av till Visby och blev kvar. Men i hela helgen skall jag få rå om henne och hennes vackra lilla mörklockiga ängel Malva!

Trevlig helg önskar jag alla som fortfarande får för sig att jag kanske skriver någongång och läser detta …

9 thoughts on “Tomt

  1. Ja jag läser, väntar troget på nya inlägg. En riktig vän ger aldrig upp! Hoppas ni får en supermysig helg!
    Kramar!

Kommentera

