Märkliga saker

Jag ser mig själv i så olika ljus. Ibland så är jag den där feta bruden, med taskig självkänsla och ett inre känsloliv som är i spillror. Känner hur pärlformade tårar trillar ned på mina trinda kinder. Hur min mage hoppar i takt med mina hulkningar. Att fettet väller över alla kanter och hänger dallrande ivägen för allt jag gör.

Men så kommer de där dagarna. När jag tror att jag ser ut som ”Gazette-Pyret”. Att jag väger 50 kilo och har små nätta bröst som passar i en 70B och har en rumpa som sitter ÖVER fitthöjd. Inbillar mig att jag kan ha muskorta kjolar och flasha läckra ben.

Eller så är jag bara Pyret. Den helt vanliga jävla mamman med tre barn, tvätt och middagsbekymmer.

Jag är bortkollrad.

 

 

6 thoughts on “Märkliga saker

  1. Jag skriver under på vad Minks just sa…fast jag har lååångt kvar till 40;)
    Dock ser jag fram emot att fylla 20 igen!

  2. Men precis så där är jag också, fast oftast är jag nog mest bara den där ”jättevanliga mammafrugan i radhuset som borde väga mindre men också tycker om att äta gott och mysa med familjen”

    …och som dessutom fyller 40 i år…tvi tvi tvi

    Meeeen som sägs i massmedia 40 is the new 20!

Kommentera

