Människor

Det finns en känsla som jag verkligen tycker om. Jag har den i kroppen just nu. Det är när någon bestämmer sig för att ge mig ett förtroende. Inte så att jag slår mig själv för bröstet och känner ”wow, vad jag är bra” utan en helt annan känsla.

En känsla av att jag har fått komma nära. Att jag får förmånen att se en annan människa i ett nytt perspektiv. Att jag får lov att förstå, tänka och fundera. Att en annan människa litar på att jag kan ta informationen och bearbeta den utan att döma eller förminska.

Det är en känsla som omkullkastar det jag tidigare tänkt, undrat och ifrågasatt. En känsla av helande, eller hur skall jag beskriva det? Det ger mig så mycket att få tillbaka det som jag själv känner att jag ger ut. Oerhört lärorikt och gör mig ännu ödmjukare inför livet än vad jag redan är.

Kommentera

