Rutin

Det känns bra att vara tillbaka i vardagen. Att få rutiner. Jag som så gärna vill vara en fri själ behöver trots det rutformationer i livet.

Idag var det härligt att komma in på konditoriet igen. Få se alla trevliga ansikten och ”catch up” med vad som hänt under alla veckor jag varit borta. Det är lite märkligt, trots lång ledighet, att det bara tar en sekund och så är jag inne i det gamla igen. Och då i positiv bemärkelse!

Det var otroligt skönt att äta på bestämda tider, och bra mat till på köpet! Inget slask.

Idag fick jag lära mig att spritsa semlor. Små, mellan och stora. Måste öva mig mer på mitt spritsgrepp tror jag bestämt … Är inte så lätt som det ser ut! Men vansinningt kul! Fem stora semlor hängde med hem idag och det blir vår efterrätt. Jag är en riktig sucker för dem och gissar att det inte är sista gången detta händer den närmaste månaden …

Kommentera

