Lite väck

Idag kom vi hem från vår femdagars vistelse i fantastiska Malmö. Det är en stad i min smak och nu när vi besökt gården svågern har köpt blev jag riktigt sjuk och kände att flyttartarmen började skrika, och det rejält! Vad gör jag här???

Gård, stall, ängar, mark … Känns som om det är det jag längtar efter. Space runt mig och min familj!

Var dock rejält klantig. På vägen ner upptäckte jag, i Värnamo, att jag glömt mina antidepp. Att vända om efter så många mil fanns inte på kartan! Så positiva jag tyckte att jag lätt kunde klara av det (trots senaste missen i färskt minne). Hade heller inget kvarvarande e-recept att hämta ut.

Eftersom jag även glömt att ta tablett på morgonen vi åkte så blev vissa dagar rätt tuffa … Gråt och ett hemskt humör, depp och en önskan att få sova bort tid har det varit alldeles för hög prio på.

I övrigt? Helt fantastiskt! En 4-gårds Skånelänga med stall och tre hästar. Loge där barnen studsade i höet. Ett fantastiskt hus med vackra rum och stuckaturer/ målningar i taken. Ett riktigt drömboende enligt mig! Känner mig väldigt bekväm och avslappnad när jag är där. Alla tre barnen red! Var verkligen förvånad över deras mod och vilja att verkligen lära sig.

Min fina Saga ryktar M.

Erik med fullblodet R. Otroligt vacker häst!

Myra får rida på D-ponnyn R.

 

8 thoughts on “Lite väck

  1. Å jag får panik av tanken att flytta ut på landet 🙂 Det kan kännas romantiskt när man är där på besök tycker jag och ibland drömmer jag om att driva lantbruk (korta drömmar!!) med maken. Vi ska liksom jobba bara vi, fika och äta hembakta bullar.

    Men så minns jag att vi bott i Umeå. Långt ifrån en storstad. Och hur jobbigt det var. Hur irriterad jag ofta var över småstadsmentaliteten. Lillebrorskomplexen. Usch. Och makens föräldrar som tog steget och flyttade ut på landet var ”de nya grannarna” alla 35 år de bodde där…..

    Nu åker vi till Vännäs om några dagar. Då hälsar vi på våra vänner som bor på vischan, med hästar och hundar. Då kommer jag tycka att det är helt ljuvligt… men sen njuter jag av att få åka hem igen 😉

  2. Jag känner likadant när jag kommer ut på landet…känner direkt att det är så här man skall bo.
    Låter som ni har haft det jättemysigt, men vad jobbigt att du glömde dina mediciner!

    Kram

  3. Ja vad ska jag säga, som den bonnunge jag är 😉
    Vad är väl en gård på landet, alldeles underbart!!

    MEN, ska jag säga, idag lockar landetboende inte lika mkt. Närheten till allt i stan, för oss närheten till järnvägen o arbete i sthlm.

    Men host host vi har ju landet istället, även om det absolut inte är någon gård och inte det drömboende jag skulle vilja ha heller… men det är LANDET och natur!

Kommentera

