Solveig

Jag har börjat höra min mammas röst när jag talar. Inte så att jag säger de orden jag lovat mig själv att jag inte skulle säga (eller jo, de sakerna hoppar ur som grodor de också, tyvärr …), utan i mitt huvud låter min röst precis som hennes.

Förra veckan stod jag på jobbet och pratade. Munnen bara gick och det var liksom inte min röst längre. Den tillhörde henne. Så när jag öppnade munnen nästa gång var jag så koncentrerad på att lyssna att jag knappt märkte vad jag sa …

I lördags kände jag en väldigt tydlig närvaro. Satt i köket och någon lutade sig mot mig. Länge. Blev alldeles kokhet på just de ställena och röd. Det känns som det är hon. Eller, jag vet nog att det är hon. Mamma dyker upp nästan varje natt i mina drömmar också. Spelar alltid sig själv, men lite blåst. Why? Ja, ja. Jag antecknar och analyserar om några veckor så får vi se vad jag kommer fram till.

I går kväll skickade jag Reiki till mitt kronchakra. Kände en värme som smekte mig ovanpå händerna, men efter ett tag kom det iskalla pustar istället. Och det i ett rum utan öppna fönster eller dörrar.

Ho ho mamma! Är det du?

 

Sådär ja! Det var dagens förvirrade inlägg från moi!

One thought on “Solveig

Kommentera

