Tider

Nästa vecka skall jag jobba 6-15. Bad om det själv. Dels så vill jag veta hur det fungerar vid den tiden på morgonen i bageriet och dels så vill jag se hur min familjesituation blir påverkad av andra tider.

Min kära chef Kristoffer låter mig välja hejvilt när det kommer till tider och längre fram kommer jag att böjra 4.30 med förste bagaren för dagen för att se hur det går till.

Som jag ser det så börjar jag hellre tidigt och slutar tidigt. Då hinner jag ju med mina barn! Inte sjutton vill jag komma hem klockan åtta på kvällen bara för att säga gonatt till mina kids! Näe, jag har ju dem för att jag vill träffa dem. Så att börja tidigt passar mig perfekt!

3 thoughts on “Tider

  1. Jag önskar jag kunde välja jag med…. men 19.15 är jag hemma vare sig jag vill eller inte. TIDIGAST. Jag känner iofs att när jag kan ÄR jag verkligen med barnen och jag är tacksam att våra barn är kvällspigga utan jättestort sömnbehov… 🙂 Vi hinner i alla fall få lite tid varje kväll.

  2. Så otroligt förmånligt att kunna välja och vilken trevlig chef som gärna låter dig prova, vad som passar dig bäst!!!

    När Johanna var liten åkte jag hemifrån före 06 och det funkade okej… nu går jag inte ur sängen före 06 och är ändå helt sjukt trött. Antar att det har o göra med hur bra sömn man får under natten men säkert säkert en vanesak oxå.
    //M

  3. Jag hade också valt att börja tidigt. Nu för tiden, när jag sover dåligt, är jag visserligen en dö sill på morgnarna men egentligen är jag en morgonmänniska och är gärna uppe redan vid sex.

Kommentera

