Intuitionskurs

I tisdags var jag på min intuitionskurs. Spännande som vanligt! Denna gång skulle alla ha med sig ett foto på någon kär nära person som inte längre är i livet. Själv tog jag med mig ett foto på mamma.

Alla hade lagt bilderna i vita A5 kuvert för att vi inte skulle känna igen vem som lade vad.

Fick mitt kuvert och jag fick genast upp en bild i huvudet på en tant med uppsatt hår i krullar. Typ papiljotter. Hon hade en mörkgrön plisserad kjol på sig. Hon var liten, ganska knubbig och gammal. Jag känner att hon är en varm och kärleksfull människa.

När vi får dessa kuvert får vi inte titta på bilderna utan vi håller bara våra handflator mot varandra och har kuvertet mellan och känner av det med våra energier.

När jag berättat klart om hur jag, med mina energier och sinnen kan tolka det som är i kuvertet säger en kvinna i rummet att det jag beskriver är hennes mormor. Jag tar upp bilden och ser faktiskt kvinnan som jag såg i huvudet. Det är just henne  som jag har beskrivit. Att få bekräftelse direkt på det jag ”ser” och upplever är så fantastiskt! Likadant är det för de flesta andra i gruppen.

Att gå i en intuitionskurs är extremt kul! Så häftigt att lägga alla rationella tankar åt sidan och bara hänge sig åt första magkänslan. För den mina vänner, den vet ni hur den känns!

5 thoughts on “Intuitionskurs

  1. Spännande!!!!

    Att våga LITA på den där känslan… det är inte helt enkelt…

    Barnen körde 20 frågor på planet hem från Paris. Yngste sonen skulle göra det omöjligt för den äldre genom att tänka på en person som stora inte visste vem det var… lite småtaskigt kan man tycka….

    …. MEN stora sonen sa namnet DIREKT… och tillade ”men jag inte vem det är”.

  2. Intuitionskursen är verkligen häftig! Man upptäcker hela tiden nya saker om sig själv…och ju mer man lär sig, ju mer börjar man att använda sig av det i sitt liv i vardagen.

Kommentera

