Min långa resa

För tre och ett halvt år sedan mådde jag så dåligt. Det var så himla illa att jag grät på jobbet för minsta lilla. Jag tog åt mig av allt och gick hem och grät. Sov klockan sex på kvällen för att fly verkligheten, proppade i mig sömntabletter för att kunna sova. Gick upp fem på morgnarna för att vara på jobbet sex. För att vara duktig. Jobbade ihjäl mig ända till klockan två då jag gick hem. Ingen lunch, ingen fikarast. Bara jobb. Ingen frukost heller. På väldigt kort tid gick jag ned 20 kilo i vikt. Alla log. Sa att jag var fantastisk som klarade det. Att jag var så fin, snygg och smal. Jag slutade äta. Drack bara Nutrilett och log. Någon enstaka gång tryckte jag ned en och annan chokladbit i ren desperation.

Ingen såg vad jag gjorde, eller jag tror att folk såg men ingen förstod hur illa det var.

Ringde min företagsläkare och han sjukskrev mig i två veckor. De veckorna blev till månader och till slut hela år. Jag förstod aldrig att det var så illa med mig men medan tiden gick förstod jag att jag var riktigt dålig. I alla dessa år har jag gåt ti KBT-terapi som har hjälpt mig enromt mycket i mitt tillfrisknande.

Under dessa år har jag fått många olika diagnoser. Först var det depression, sedan utmattningsdepression, psykisk störning, psoriasis, stressymtom osv. Dock har jag tagit mig ur det nu. Dels pga KBT och dels pga min andliga utveckling.

För ett år sedan gick jag en Medial kurs för nybörjare. Efter det tog Reikikurserna fart och jag har hittat mig själv och mina intressen. Det är så oerhört skönt att vara så stark i jaget.

Jag har gjort en extremt lång och plågsam resa till där jag är idag. Vissa dagar har varit ett helvete och tankarna på att göra slut på allt har många gånger varit väldigt påtagande.

Nu känner jag mig stark, glad och behövd. Jag är där jag vill vara med de saker som intresserar mig. Jag har en rolig utbildning, en fantastisk familj och ett enormt trevligt fritidsintresse (det andliga och reiki).

 

Wow!

Categories:Jag

7 thoughts on “Min långa resa

Kommentera

