Läxor!

På söndag smäller det. Då får jag mitt diplom (hoppas jag!) som ReikiMaster! Jag har ju varit det sedan i juni men på söndag gör vi slutgiltiga prov och redovisningar. Sommaren har varit till för reflektioner och eget arbete.

Framöver betyder det att jag kan initiera till Reiki 1, Reiki 2 och även till ReikiMaster, jag är lärare! Det känns oerhört stort!

Det har varit en lång väg för mig, fast i verkligheten har det gått extremt fort, så här snabbt brukar inte någon bli ReikiMaster. Normalt tar det oftast flera år. 

I USA används Reiki i akutvården, så även i Norge, för att ta några exempel. Idag är det även poänggivande i sjuksköterskeutbildningen i Sverige om du kan Reiki. Det börjar bli mer och mer accepterat inom sjukvården. Nu kan du även få Reiki med Friskvårdschecken från ditt arbete och den kommer jag, så snart mitt bolag rullar igång ansluta mig till.

Så behöver du stressa ned? Få lugn i kroppen? Vägledning? Jag finns här …

3 thoughts on “Läxor!

Kommentera

