Isis

Igår på Intuitionskursen fick vi möta en ny gudinna. Isis. Den var en så otroligt kraftig energi. De flesta av oss i gruppen blev snurriga och fick tryck över huvudet.  Själv kände jag igen energin sedan förut.

Isis hjälper oss att komma i kontakt med våra tidigare liv. Vi fick en Isis-initiering som var så kraftfull att jag faktiskt trodde att jag blev initierad även om jag inte ens var i närheten av det.

Isis är starkt förknippad med stenen Lapis Lazuli (blå). Den förstärker hennes energi och gör det lättare att färdas bakåt. Jag har en sådan stooor sten och sov med den inatt. Den fanns med mig i drömmarna men idag kan jag inte säga om den gjorde något större intryck. Förmodligen måste jag smälta det.

Vad teosofiska ordboken säger om Isis:

På egyptiska Issa, Jungfru-Moder gudinnan; naturen personifierad. På egyptiska eller koptiska Uasi, den kvinnliga återspeglingen av Uasar eller Osiris. Hon är ”kvinnan iklädd solen” från Chemis land. Isis-Latona är den romerska Isis. [TG:158]

 isis symbol

isis

2 thoughts on “Isis

Kommentera

