Gissningstävling!!!

Vad är detta? Gissa på nu allihopa!!!

20090823634

12 thoughts on “Gissningstävling!!!

  1. En söt liten historia:

    Den 18 maj hade vi kakbuffé och kalas för Erik och S. Eftersom många av våra gäster tycker om kaffe, tog vi fram min retrobryggare från 80-talet.
    Eftersom vi inte brygger kaffe själva då vi aldrig dricker det hemma har den kära bryggaren stått i köket, oanvänd sedan dess.

    I helgen, bara tre månader senare, städar jag bort bryggaren och känner på mig att jag först måste titta i melittahållaren. Hoppsan hejsan! Där fanns något KRITVITT och vackert (faktiskt) som hade pulveriserat filtret totalt! Under det 2 cm tjocka lagret av kantarelldoftande mögel, existerade det fortfarande kaffe! Numera dock med härliga vita prickar i. Massan hade fått en klar betongliknande konsistens och för att få bort det var jag nästan tvungen att ta till stämjärnet.

    VIsst blev ni alla sugna på att komma på kakbuffé hemma hos oss med nybryggt kaffe …

  2. hmmm… ser ut som en liten kant på sidan som man kan vrida in… så kanske nån grej till kaffemaskinen är jag också inne på… men vad 17 har du I den??!!!!

    BERÄTTA NU!!!! 🙂

  3. Ha, jag gissar på nåt äckligt från din trendiga coffeemaker! Eller nåt snusk från tvättstugan typ….absolut nåt med hög äckelvarning.
    …tänker inte kräkas, tänker inte kräkas, tänker inte kräkas, tänker inte…ja du vet….puss!

  4. Jag gissar på en megastor plastkopp med nåt slags kaffe… Med tanke på att det står en fanta bredvid, haha. Nej men du, du bakar ju nåt! Det ligger mjöl runtom. Det är en smet! 🙂

Kommentera

