Väderkänslig

Vad jag hatar att jag är så känslig för vädret. I torsdags lade jag mig vid halv tio och somnade snart därefter. Kände mig trött. Vaknade i fredags med molande migrän. Bad Erik lämna på dagis för jag var så slut. Sov vidare ett par timmar och när jag vaknade var det tio gånger värre. Sprang och kräktes 78 gånger med tio minuters mellanrum.

Hade inga migränsprayer hemma och tog de löjliga Bamylen jag hade hemma (som jag vet ändå inte hjälper mot riktiga anfall). Mycket riktigt, det blev om möjligt bara värre och värre.

Vid 14 eftermiddagen letade jag igenom _hela_ huset efter sprayer, kanske hade jag glömt någon någonstans. Men inte då! Satte mig på sängen och grät. En timme kvar till barnen skulle hämtas.

Då kom jag på snilleblixten att fråga Ärkeängeln Michael om hjälp och vips så låg där en spruta mitt framför mina ögon. Tyvärr räckte det inte med _en_ liten ynka spruta. S fick hämta O i skolan, jag hämtade M och racade till Apoteket. Fick i mig några sprutor till men hela fredagen var förstörd.

Idag vaknade jag med molande i huvudet igen. Tog sprutor men inget hjälpte idag heller. Det som tog mig ur denna hemska dag var meditationen på Andrummet! Efter avslappning så var migränen som bortblåst! Tack!!!

2 thoughts on “Väderkänslig

  1. Men hey hey hey – du skulle bett mig!!!!! Jag visste inte att du saknade medicin, jag hade hämtat på momangen. NÄSTA GÅNG!!!!!

Kommentera

