Världsrekord!

Jaha, då kommer jag vara med i Guiness Rekordbok! I lördags var jag, Nina, Alex och Saga på Gärdet och var med på världsrekordet i mantrameditation ”most people chanting” på spikmatta.

Länk till Aftonbladet TV

20090815621

Alla som deltog fick en gratis spikmatta så jag och Saga tog varsin grön. Vi chantade ”oum shanti oum” i fem minuter liggandes. Tyvärr var det en helikopter som filmade allt och som störde den stämning som kunde ha blivit.

20090815622

Scenen var i mitten och ifrån den var det lakan utlagda som solstrålar där 180 människor kunde ligga sida vid sida. Konfrencier var Agneta Sjödin och mattans ”fader” Om Mokshananda var där och berättade varför han arrangerade detta. Meja sjöng och den indiska dans och musiktruppen SaraswathyKalakendra Institution of Fine Arts uppträdde. 2558 personer registrerades och ett nytt världsrekord sattes!

Kul grej att vara med på även om energin inte flödade som jag tänkt!

Categories:Jag

One thought on “Världsrekord!

Kommentera

