Duktig

20090814619Kände mig världsabäst idag. Tog barnen (under hot) med mig till båten för att röja och hämta saker. Om de hjälpte till skulle de få vilken glass de ville …

Barnen var jätteduktiga och sprang med saker och packade ihop sina kläder och leksaker. Vi drog allt till bilen i en cykelvagn. Jag packade in allt i bakluckan under svett och svärord. Klart! Trodde jag …

När jag stått där svettig och jävlig och packat in allt i bilen trodde jag att jag skulle glädja mannen med att jag fixat allt … Dream on! Bilen startade inte! Skiiit kan man lugnt säga. Ringde Alex, min vän och räddaren i nöden och hon kom dit och vi fixade biffen men startkablar och allt! Fan vad vi kan! Vi startade min bil på en sekund! Och det allra bästa var att när bilen gick som den skulle kom en bilmekaniker och ville erbjuda hjälp, vi sa bara tack men nej tack 😀 Piss off liksom.

Erik satt på sin sida och fantiserade om hur han skulle cykla till båten i helgen *ha ha* hans fru grillade biffen!

3 thoughts on “Duktig

  1. Snyggt gjort! Jag _tror_ jag kan oxå.. men oftast så drabbas jag av HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP och får influensasymptom.. (kallsvettas och hjärtklappning)…

    SÅ DUKTIGA var ni…

  2. En eloge till dig och barnen! Både för initiativ, jobbigt fix och bilstart! Kan själv! Hurra för er! 🙂 Njut nu extramycket av all tid ni får tillsammans i helgen när ni slipper släpa allt från båten. Kram!

Kommentera

