En ovanlig dag …

20090624514

Idag skulle jag gått till Gitte. Det blev inte så … Väcktes tidigt av maken för att skjutsa honom till Herrviksnäs, där vi har båten. Everything is fine … Åker hem, duschar och klär mig i stadsklädsel (dvs inga mysbrallor).

Medan jag står i duschen ringer mobilen men jag kan inte svara, ringer upp när jag kommer ut och Erik säger att han väntar på att bron i Strömma skall öppna. Han säger att jag kan komma till Bullandö Marina en kvart senare än vi bestämt. Fine! Jag surfar lite. Då ringer han igen … Han har fyllt på vår motor med den extratank av bensin som vi hade. Den som vi fyllde på sist. Men … det var DIESEL!

Han har startat motorn och låtit den gå och sedan dog den … SUCK! Han ber mig åka till macken och fylla en reservdunk med bensin och sedan åka till Biltema och köpa en manuell pump. Sagt och gjort, jag drar iväg på två röda och möter upp honom i Strömma. Idioterna har vid macken förra gången fyllt vår extradunk med DIESEL istället för bensin! Trots att vi sagt att det skall vara bensin! När jag sitter i bilen ringer Gitte. Som aldrig ringer mig! Jag var lätt hysterisk så vi ändrade tiden till fredag.

När jag kommer dit är allt nedsläckt. Tydligen är det strömavbrott. Erik pumpar ur dieseln som tar ett par timmar och vi fyller den sedan med bensin igen. Det ryker och lever om som helvetet men till slut går motorjäveln igång! Han som jobbar i macken, en kille på max 18 år kommer glatt fram till oss och berättar att strömavbrottet beror på att de inte betalat elräkningen … Fyra megastora båtar med tankar som världshavet hade då kommit och gått. Många dollares som missades där … Erik tiggde till sig motorolja som plåster på våra sår och får det efter att unghannen ringt till överordnade.

Vi hade en tid kl. 9 på Bullandö Marina för upptagning av vår båt då vi har läckarge av vatten från motorn. Han kom dit 13 … Men justa som de var tog de upp vår båt ändå!

Så nu står härligheten på land. Erik har jobbat hela kvällen med motorn och jag hoppas det löser sig med allt inom kort för om en och en halv vecka har vi semester och då skall vi segla.

5 thoughts on “En ovanlig dag …

  1. Läser och förundras…du är ju värsta superwoman…Själv hade jag gett upp vid första telefonsamtalet…typ lagt mig ner och grinat, önskat att jag fick dö och förtvivlat mumlat..jag orkar inte, jag orkar inte…..

    Håller tummarna för att ni kommer iväg som planerat….
    Kram!

  2. MY GOD, vissa dagar blir inte bra, men det är väl de dagarna som får de andra att se bättre ut 😉

    Rickard åkte igår ut för att en mozzarella splaschade på rullbandet vid kassan… inte heller så kul…
    //M

  3. Ibland bara det inte vill sig…
    Har en kollega som fyllde bensin i vår dieselbil på jobbet… Den fick åka & bli servad.
    Tur din Erik har dig.. the rock 😉

    Puss J

Kommentera

