Seger!

jackyI ett infall av snällhet?, halva priset och lathet köpte jag ett 4-pack Jacky Chokladpudding till mina barn.  Kom ihåg att jag gillade det själv väldigt mycket som barn. Så till mellis gav jag dem varsin + en glass (väääldigt näringsrikt och inget socker alls … *ironisk*).

Döm om min förvåning när de inte ville ha dem. De smakade och utbrast att den var äcklig och dallrig! Tjohoo! Det betyder att de faktiskt inte gillar fuskchoklad och vidriga tillsatser! En seger för mig och mitt kämpande med riktig choklad och hembakt. Så nu kommer inte de in i mitt hus någon mer gång.

Innehåll:

Skummjölk, socker, vetestärkelse, vegetabilisk olja, fettreducerad kakao (2%), gelatin, emulgeringsmedel (E471), förtjockningsmedel (E410), arom (vanillin).

Näringsvärde
Energi 500kJ/120kcal, Protein 4 g, Kolhydrat 20 g, Fett 2.5 g

4 thoughts on “Seger!

  1. Jag ÄLSKAR det där dallriga, barnen kan inte med det alls. För mig är Jacky ”mamma-pyssel-när-jag-var-sjuk”. Annars gjorde hon allt från grunden men när jag var sjuk fick jag Jacky och ÄLSKADE det.

    Nu blev jag sugen… på tillsatser och elände… *S*

Kommentera

