Jag är glad …

Det händer saker när vi, som medborgare i detta land sätter ned foten och säger vad vi tycker. Just nu så talar jag om nedläggningen av Resursskolan på Värmdö.

En stark och väldigt kunnig föräldraförening har stått i frontlinjen och ifrågasatt denna vansinniga idé om att INKLUDERING är en bra sak för alla barn med särskilda behov. Jag hävdar att så är det inte för alla. Vissa barn klarar det och vissa inte. Det är en sak som är beror på individen. Inte på beslut fattat uppifrån av personer utan någon som helst koll.

Idag har ett steg framåt tagits. Förhoppningsvis betyder det att Resursskolan får vara kvar i sin helhet, som den ser ut idag.

Tjohoo säger jag med ett barn med behov av särskilt stöd och extra pengar. Helvete säger jag till er som tänkte dra in det och låta honom förvaras och bli utpekad som missfoster av andra barn.

 

Punkt.

3 thoughts on “Jag är glad …

Kommentera

