Kallsvettig

Men vad gör jag inte för det skrivna ordet när Lyxpirayan slänger en lista i ansiktet på mig?

Skor? Oftast platta saker men jag önskar att jag gick mer i högklackade.

Sneakers? Inte några.

T-Shirt ? Jag har sådana men jag använder dem väldigt sällan.

Underkläder ? Ja, oftast.

Väska ? Några stycken men använder mest en mobilficka nuförtiden där alla plastkort får plats i.

Solglasögon ? Ja! Ett par ursnygga för 39,90 från Indiska. Mannen gjorde nämligen slut på hela solglasögonsbudgeten i ett nafs när han glömde kolla priset på sina …

Klocka ? En guldfärgad med brunt brett läderband. Urtavla med lotusblommor.

Smycken ? En ynklig förlovningsring (då vigselringen knipsades av för ett tag sedan) och vanligtvis en kristall i bur runt halsen.

Mobiltelefon ? En ful men bra Nokia N95.

MP3? Ja, fast iform av en iPod Shuffle.

Datorer ? Ja, flera stycken men min egen är en liten Netbook i rosa.

Smink ? Mascara och läppbalsam till vardags. Till fest blir det hela paketet.

Ansiktskräm ? Något från l’Oreal

Deodorant ? Dove.

Tandkräm ? Oftast Colgate.

Schampoo /Balsam ? Svindyrt sådant från frisören …

Tvål ? Billigt skit.

Parfym? Hugo Boss ”Femme”.

Mineralvatten? Hemgjort från Soda Streamen.

Vin ? Blir mest rosé just nu, ”Tandarra”.

Drink ? Irish Coffée efter en god middag, Harvey Wallbanger.

Bröd ? Äter jag bröd blir det Lövångers hårda tunnbröd eller hembakt.

Mat ? Fisk är det bästa jag vet.

Glass ? Min hemgjorda.

Godis ? Choklad, men jag äter hellre god mat.

Säng ? En 160 bred sak med skön madrass och nackkudde.

Lakan ? Naturvita från IKEA.

Frisörsalong ? Hårdesign.

Dagstidning ? Nej, tyvärr.

Magasin ? Laga Lätt och Family Living

Categories:Jag

Kommentera

