Vidskepelse …

skataI morse när O och E skulle gå hemifrån hittade de en död skata mitt på vår gång utanför huset. Bara sådär. Med magen upp i vädret och utan några skador. Min andliga sida jobbar för högtryck och jag funderar över vad det betyder. Fåglar är nämligen budbärare åt den andra sidan.

Skator är asätare och ses ofta vid kadaver. De förbinds därför ofta med döden. Om jag skall lita på min intuition och andliga del av mig så skall jag fundera över dåliga tider eller död i familjen. Känns inte som något alternativ är särskilt attraktivt …

4 thoughts on “Vidskepelse …

  1. ”Fåglar är nämligen budbärare åt den andra sidan”…
    That’s why jag är livrädd för fåglar…tack för alla svar du ger mig! (Du vet ju vad jag tycker om det här med att möta döingar)

  2. Jag tycker du ska se det som att gamla saker som är dåliga i ditt liv försvinner (dör)! Du utvecklas och lämnar saker bakom dig! Så skulle jag välja att se det!

    Fast jag tror egentligen inte alls på såna saker även om jag har respekt för att andra gör det.

Kommentera

